torsdag 27 december 2012

Fail.......

En liten trudelutt till er Gaga fans där ute....

 Det är nu en vecka sen jag sabbade axeln, och idag skulle vägen tillbaka börja. Men min kropp tänkte att de är lika bra att ta all skit på en gång så är inne på dag 4 med en brutal förkylning som inte verkar villa ge mig sig. Kommit lägligt med nu i jul när jag faktiskt skulle va ledig i 4 dagar. Så idag är min sista lediga dag och även denna som de senaste så befinner jag mig i nått som bara kan jämföras med koma.
Det blev en tidig julafton hos mina föräldrar då jag helt tog slut under maten. Så blev en snabb utdelning av julklappar innan jag och Lina åkte hem så jag kunde lägga mig.
På juldagen begav vi oss till Älmhult och dags att fira jul hos Linas föräldrar och mådde inte mycke bättre där heller, men fick bita ihop. Det blir ju att vi sover över när vi är där och vi sover alltid på en stor tjock luftmadrass som är rätt skön när man lägger sig, men när man vaknar är jag alltid helt förstörd i ryggen. Och samma sak denna gången, plus att axeln kändes som den skulle explodera när som. Som tur är la det sig rätt snabbt.
Är väldigt nöjd med mina julklappar, fick det jag önskat mig (vilket jag fått skit för för att jag inte önskar mig några roliga saker). Men eltandborsten va helt klart den bästa! Känns fan som man precis varit hos tandläkaren när man gått loss med den. Och presentkort på gymgrossisten är inte heller helt fel :). Fick även två riktigt bra julklappar som jag inte önskat mig, ett flak Celsius Jordgubb/kiwi (sjukt goda) av morsan och farsan, och en flaska Caol Ila av svärföräldrarna, min favorit whisky.
Lina blev med väldigt glad för sina julklappar och hon måste varit jäkligt snäll i år för hon fick flest både hos mina föräldrar och hos hennes.
Lina fyller år i maj, och vi har sagt att det blir inga semestrar innan den vi planerat i September till New York och Lina har varit lite nere för att hon hade gärna velat åka iväg över sin födelsedag så hon fick en resa till Milano av mig. 5 dagar i Milano i maj är inte helt fel det!


Axeln har känts rätt ok de senaste dagarna, förutom uppvaknandet på madrassen igår. Känns lite instabil i topp läget men är ju inte helt oväntat. Som sagt, lite rehab på den så är jag på banan igen. Så nu hoppas jag att denna jävla förkylningen lägger sig snabbt så jag kan komma igång! Jobb imorgon, och som det känns nu blir det ingen träning efter utan hem och fortsätta kurera mig. Har jag tur kan jag gå till gymmet på lördag. Planen är rygg och axlar, och fokus på axlarna.
På söndag är det dags för jobb igen innan två dagars ledighet igen.

Sitter också och småplanerar inför dieten som ska sättas igång i Januari igen. Den förra gick helt ok fast lite små fusk. Tänkte köra en lite mildare version denna och hoppa över fusket och mer kardio så ska det nog hända lite grejer denna gången också.

Så, detta va dagens kraftansträngning, nu ska jag lägga mig i fosterställningen på soffan igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar