lördag 22 december 2012

Längtan



Axeln börjar kännas bättre, svullnaden på väg ner. Är fortfarande rätt öm i topp läget men känns som alla muskelfästen och senor har klarat sig så lite rehab med stegrande vikt så ska nog fan allt bli bra igen. Fast bänkpressen lär jag inte kunna köra på ett rätt bra tag, men finns ju andra bröstövningar. Men kan ändå inte hjälpa att sitta här och längta tills jag kan gå för fullt igen. Bättre blir det inte av att titta på Jay Cutlers- One Step Closer. Men dagarna kommer gå snabbt nu. Jobb imorgon, lite kardio efter det. Måndag = julafton, då kör vi ett litet benpass på förmiddagen innan det bär av till mina föräldrar för att fira lite jul. På juldagen åker vi till svärföräldrarna för att fira jul där och på onsdag börjar vägen tillbaka! Armar och rygg tror jag inte kommer va några problem. Gå ner lite i vikt bara för säkerhets skull, hoppa marklyften ett tag och kör på lite fler reps så ska jag nog kunna hålla dom i bra trim. Axlar och bröst kommer nu va mina ärkefiender och kommer börja försiktigt, men ändå så att det ska kännas efter varje pass. Axlarna är jag ju näst intill expert på att rehaba efter alla dessa år med problem men funderar på att ta hjälp med bröstträningen framöver. Då bröst är min överlägset svagaste kroppsdel och att tunga bröstövningar inte är att tänka på ett tag så kommer jag behöva hjälp.


Det är kul med att Lina börjat gå på samma gym som jag. Vi har inte jätte mycke tid ihop i veckorna så är kul att vi kan gå och träna ihop när vi har möjlighet.

Och apropå att längta, det här jäkla vädret! Ska fan emigrera till varmare breddgrader från september till mars hädan efter! Suttit och kollat igenom lite bilder från semestern  på Gran Canaria och längtar mig tillbaka! 40 grader varmt och iskall öl och inga problem. Förstår dom som åker iväg över jul och nyår, lite värme nu hade piggat upp som fan!






Börjar närma mig slutet på mitt protein nu, får snart öppna påsen med pistasch smak! Har väldigt stora förhoppningar på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar