torsdag 20 december 2012

Yo bitches, I'm back from the dead!

Time to wake the dead!

Jag är tillbaka i bloggande form! Det var ett jäkla tag sen jag skrev något här och efter en jäkligt pissig dag så tänkte jag att detta kan va en bra dag att återuppta detta forum där jag kan spy ut lite galla!
En av anledningarna till att jag inte skrivit här på länge är att den mesta av min vakna tid har gått åt att jobba, träna. Försöker även umgås med min sambo den lilla stund vi träffas i veckorna. Inspirationen till att skriva har funnits, men det har mest varit om träning och tänkte att där inte är så många som är intresserade av mitt tränings snack så därför har jag inte skrivit om det, innan iaf :).
För faktum är att min hobby, mitt fritidsintresse (förutom att resa och göra roliga saker med Lina) är faktiskt min styrketräning.
För ungefär ett år sen bestämde jag mig för att ta tag i träningen ordentligt, inte bara träna lite halv dant några dagar i veckan, utan att verkligen se till att öka i vikter, minska i kroppsfett, göra det ordentligt igen. Och det har jag gjort. Detta året har pb'n krossats flera gånger om, intensiteten i passen ökat, träningsdagarna blivit fler och resultaten har kommit. Efter ett par misslyckade pulver dieter i våras så bestämde jag mig i höstas att ge mig på en nio veckors lågkalori diet med väldigt mycket protein. I regel när man går på en diet så väger man sig innan och efter, kanske mäter midjemått osv. Detta gjorde inte jag. Jag har fortfarande väldigt dålig koll på vad jag väger och jag har ingen aning om vad jag vägde innan dieten. Det jag vet är att jag har kunnat dra in jobb bältet 6 hål, ser tydlig definition på kroppen och jag har ökat i styrka! En väldigt lyckad diet enligt mitt tycke, även om två veckors sjukdom i början av dieten gjorde att den fuskades med lite.
Under året har jag satt upp lite små mål. Ett va att jag skulle ta 80 kg i bänkpress innan nyår, detta lyckades jag med för 1,5 månad sen ungefär. Jag vet att 80 kg i bänkpress inte är särskilt mycket, speciellt inte för någon i min storlek men efter två axeloperationer o att jag är lite smått invalid på vänster axel plus att i somras va det nästan en omöjlighet att pressa 50 kg utan att det kändes som att axeln skulle explodera så är jag jäkligt nöjd! Även mitt pb i mark på 130 kg skulle tas och målet sattes på att innan nyår skulle 160 kg upp. Det tog jag redan i somras och ett nytt mål sattes in. 200 kg i mark ska upp på nyårs afton. Ett mål jag inte kommer kunna genomföra tyvärr... Efter ett idiotiskt beslut och trots att jag vet bättre så fick jag lite övermod i dagens bänkpress. Värmde upp som vanligt med stången, la på 30 kg och körde två sett med 15 reps. På med 5 kg till på varje sida så va vi uppe i 60 kg, stången flyger upp o allt känns bra som fan. På med 10 kg till och en 10:a på 70 kg kändes knappt jobbigt. På med 80 kg och tog en stabil 6:a! Nytt pb sen axeloperationerna och allt känns bra som fan. Hade jag varit smart hade jag lagt av här men nej.... På med 5 kg till och den åkte med upp! Nytt pb igen och nu va övermodet framme! På med 5 kg till och ett försök på 90 kg gjordes. För det första e det idiotsikt att försöka med pb i bänk utan någon som passar! Stången kom halvvägs upp och sen tog det stopp. La ner stången på bröstkorgen och tänkte först rulla ner den på benen, men nej tänkte jag, där är min ipod och den kan ju gå i sönder. Istället pressar jag upp stången lite för att försöka få upp den på fösta "avsatsen" på ställningen, går inte så bra så jag försöker vinkla om axeln samtidigt som jag pressar för kung och fosterland och det va då allt gick åt helvete! Axeln ur led och stången föll ner rätt på nyckelbenet. Man kan tycka att efter att ha haft axeln ur led över 20 gånger så borde man va rätt van men den blandningen mellan smärta, panik och rädsla gjorde fan att tårarna kom! Lyckades slänga överstången åt sidan på nån jävla vänster. Hade problem o resa mig iom att jag inte kunde trycka ifrån med vänster armen så fick rulla runt och lyckades dra tillbaka axel som smällde tillbaka med en jävla kraft. Så på grund av ett idiotiskt beslut har nu ett års tungt slit raserats. Istället för att köra tungt över jul o nyår och starta ny diet i mitten av januari blir det nu rehab träning ett tag framöver och inte ens titta åt bänkpressen på flera månader.
Under detta året har jag gjort stora framsteg, tänker inte låta detta stoppa det. Rehaben vet jag hur man gör, som sagt, varit med om detta tidigare. Tänker träna smart, mycket kardio och är inte omöjligt att dieten kommer i januari ändå. Så fort smärtan försvunnit från axeln blir det att lägga på mer o mer vikt, kontrollerat och ständigt öka till jag är tillbaka. Idag när jag gick in i gymmet va jag starkare än jag någonsin varit innan. Jag ska tillbaka dit och förbi. Imorgon blir det vila axeln, på lördag blir det benträning och på söndag efter jobbet blir det kardio. Sen är det Jul, och när julen är över börjar vägen tillbaka! Rotatorkuffar, sidolyft, shurgs, hantelpressar med lätta vikter står på schemat! Detta är bara ett hinder jag ska ta mig över, och kommer ta mig över!

Och vad vore ett blogginlägg från mig utan att jag sprider lite hat?!?! :)
Helt allvarligt, hur jävla svårt är det att köra bil egentligen? Jag förstår att när det är snökaos att man kör i 5 km i timmen på en 70 väg men när det är torra fina vägar!?!?!
Tror jag ska ställa bilen helt o hållet, kommer sluta med att jag kör en Mikael Douglas i Falling Down annars!

T out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar